Thankz kerna sudi follow blog sy...n insyallah sy akan follow blog u all..apa2pun yg baik dari Allah SWT n yg buruk dr sy sendiri...dan sy mmg suka melepak2 n membaca entry2 kamu semua... peace anarchy
Powered by Blogger.
RSS

ada ke org nk borak

chat

parti ?

catatan ni masa kat forum lama...enjoy


Kalau saya memilih PAS adakah ianya bermakna saya melupakan jasa-jasa kerajaan dahulu yang telah membangunkan negara? Saya tidak pernah lupa bahawa Tunku Abdul Rahman yang telah berjuang mendapatkan kemerdekaan negara. Saya tidak lupa Tun Razak yang telah berjuang menyelamatkan orang Melayu semasa tragedi 13 Mei dan seterusnya menjadi Bapa Pembangunan negara. Saya juga tidak lupa kepada Tun Hussein Onn yang telah berjuang menyatukan orang Melayu. Dan saya tidak akan lupa sama sekali kepada Tun Mahathir yang telah membawa Malaysia ke peta dunia dengan pembangunan moden dan kelantangan bersuara serta membawa ramai orang Melayu bersaing dengan bangsa-bangsa lain dalam perniagaan dan ekonomi.

Saya tidak pernah melupakan jasa-jasa mereka di atas yang berjuang dengan penuh ikhlas dan jujur demi memartabatkan bangsa Melayu di bumi Malaysia ini. Namun begitu mereka semua sudah tiada.

Mereka telah pergi meninggalkan kita semua dan tiada lagi untuk menguruskan negara kita. Yang tinggal hanyalah kenangan dan terima kasih kerana mereka telah melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin yang dipilih oleh rakyat untuk memperjuangkan kehidupan rakyat dan membangunkan negara seluruhnya.

Adakah pengganti mereka-mereka ini telah menunaikan tanggungjawabnya pula? Adakah pengganti mereka ini berjuang mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan Islam sebagai agama sebenar di muka bumi ini, bangsa Melayu dan negara ini?

Saya impikan sebuah negara di mana pemimpinnya tidur beralaskan tikar di masjid seperti Saidina Umar, pemimpin yang memulangkan gaji beliau kepada Baitullah seperti Saidina Abu Bakar, seorang pemimpin yang hidup penuh zuhud dan ala kadar semata-mata kerana menunaikan tanggungjawab dirinya kepada Allah s.w.t. sebagai seorang pemimpin sebuah negara. Saya impikan seorang pemimpin yang akan berucap dan terpampang di dada akhbar menyeru semua Muslimah menutup aurat dan ditemani muhrim sentiasa. Saya impikan pemimpin yang menyeru mat-mat rempit supaya memperbanyakkan zikir, sembahyang sunat dan memperbanyakkan membaca Al-Quran. Saya impikan pemimpin yang sentiasa mengingatkan rakyatnya supaya beramal, bersedekah dan tidak meninggalkan solat.

Saya impikan sebuah negara yang mana tiada tempat-tempat perjudian, tiada disko-disko dan tempat maksiat, tiada arak yang dijual, tiada maknyah dan golongan penkid dan tiada rumah-rumah pelacuran. Saya impikan tender-tender perniagaan di buat secara telus dan jujur tanpa campur tangan daripada mana-mana golongan politik, tiada kronisme, tiada pilih kasih. Saya impikan lesen-lesen di berikan tanpa ada wang kopi, tanpa kena ada tandatangan dan sokongan pihak-pihak tertentu. Saya impikan sebuah negara di mana kita tidak perlu merafak sembah kepada manusia, tidak perlu terlalu memuliakan manusia hanya kerana mereka kaya, berpangkat dan bergelar pemimpin.

Saya impikan pemimpin yang akan menundukkan kepalanya apabila bertemu rakyat. Saya impikan pemimpin yang sanggup makan nasi bungkus bersama-sama dengan peminta sedekah di tepi jalan. Saya impikan seorang pemimpin yang diam-diam keluar malam untuk menolong orang-orang yang kesusahan dan kebuluran bersama-sama isterinya. Itu impian saya sebagai seorang rakyat Malaysia yang berpemimpinkan seorang Islam.

Memang impian saya sesuatu yang mustahil di dunia akhir zaman ini. InsyaAllah impian saya akan tercapai apabila turunnya Nabi Isa a.s. dan Imam Mahadi yang akan tiba di penghujung waktu yang akan memuliakan Islam dan membawa kemakmuran kembali. Waktunya hanya Allah s.w.t. yang mengetahui dan saya mungkin sudah berada di alam barzakh semasa itu. Namun hidup perlu diteruskan dan kita mesti berpijak di bumi yang nyata. Kita mesti berhadapan dengan realiti semasa.

Saya sedih apabila mendengar kanak-kanak diculik dan diperkosa dan pihak berkuasa tidak dapat melakukan apa-apa. Saya sedih penjenayah yang sentiasa berleluasa. Saya sedih terpaksa melibatkan diri untuk projek-projek kerajaan yang menjual negara tetapi dilihat seolah-olah menjana pertumbuhan ekonomi wilayah dan untuk negara. Saya sedih apabila di tahan di tepi jalan oleh pihak berkuasa dan terpaksa memberikan duit kopi kepada mereka.

Saya sedih melihat anak-beranak menjadi kaya dengan kontrak-kontrak kerajaan serta GLC dan menjual kepentingan negara. Saya sedih melihatkan isteri pemimpin kita sendiri tidak menutup aurat, berciuman dengan aktor-aktor Hindi dan berpegangan seolah-olah kita ini bukan Islam dan tidak mempunyai peraturan agama. Saya sedih melihatkan rakyat berpendapatan rendah terkial-kial setiap hujung bulan membayar segala keperluan hidup sedangkan pemimpin kita menaiki kereta mewah berharga jutaan ringgit dan hidup di dalam rumah bagaikan istana.

Saya sedih mendengarkan isteri pemimpin kita memakai bag tangan berharga RM650 ribu dan jam tangan berharga ratusan ribu juga sedangkan TV3 menayangkan rancangan Bersamamu yang menyebakkan. Saya sedih harga barangan terus dinaikkan dan pemimpin kita cuma berkata itu fenomena dunia dan kita terpaksa menerima. Saya sedih apabila rakyat disuruh berjimat-cermat sedangkan pemimpin kita boleh bercuti ke luar negara dan membeli jet baru dengan wang cukai rakyat jelata.

Saya sedih melihatkan ramai remaja Melayu Islam terkinja-kinja sehingga dini hari di disko-disko dan night club sambil minum arak dan bercampur sebebas-bebasnya. Saya sedih melihatkan ramai orang Melayu Islam yang berkunjung ke Magnum, Toto dan Kuda setiap hujung minggu.

Saya sedih dengan ramainya mat rempit di jalanan terdiri daripada remaja Melayu Islam. Saya sedih dengan pemimpin yang boleh memberikan ucapan tentang moral dan akidah tetapi beliau seorang kaki perempuan dan suka berfoya-foya. Saya sedih dengan pemimpin yang katanya tahu tentang keperitan hidup rakyat sedangkan dirinya tidak pernah pergi ke Pejabat Pos untuk membayar bil2 bulanan. S

aya sedih dengan apa yang berlaku di sekeliling saya. Saya hanya mahukan seorang pemimpin dan kerajaan yang sanggup berjuang seperti dahulu seperti Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein perjuangan ikhlas untuk menegakkan Islam dan bangsa Melayu. Pemimpin yang tidak akan tunduk dengan desakan-desakan untuk menjatuhkan martabat Islam dan Melayu.

Saya inginkan pemimpin yang dapat membentuk negara Islam yang sebenar berpaksikan Al-Quran dan Hadith, hidup penuh zuhud dan menjadikan Islam itu asas tertinggi dalam segala bentuk tindakan dan pengurusan. Saya inginkan pemimpin yang apabila beliau ingin menyuapkan nasi ke mulutnya akan segera teringatkan, adakah rakyatnya mempunyai makanan yang cukup dan seenak sepertinya.

Apabila ia baring untuk tidur, adakah rakyatnya dapat tidur seenak tilamnya. Apabila isterinya berbelanja, adakah rakyatnya sudah mendapat keperluan asas kehidupan. Apabila anak menantunya mendapat kontrak kerajaan, adakah kerana ketelusan atau hanya berbinkan dirinya.

Pemimpin yang sentiasa takut akan perkara-perkara yang boleh mendorong datangnya fitnah ke atas diri dan keluarganya. Pemimpin yang akan meletakkan kepentingan rakyatnya lebih daripada kepentingan diri dan keluarganya. Salahkah saya menukar seorang pemimpin Islam yang gagal kepada seorang pemimpin Islam yang lain? Adakah ini akan membuatkan saya lupa kepada jasa-jasa mereka-mereka yang terdahulu?

Apakah impian saya untuk mencari pemimpin seperti Saidina Abu Bakar dan Umar boleh direalisasikan dengan memilih pemimpin Islam yang ada sekarang? Tidak perlukah ditukar kepada seorang Islam yang lain jika saya merasakan elok dibuat perubahan moga-moga Allah s.w.t. kabulkan impian saya? Salam: Undi Untuk Perubahan



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kumpulan gay makin berani promosi gaya hidup secara terbuka



PENGAMAL seks songsang yang mempromosikan gaya hidup yang secara terbuka di alam siber.
Kumpulan gay makin berani promosi gaya hidup secara terbuka

ALOR SETAR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengarahkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memantau kegiatan kumpulan pengamal seks songsang, termasuk gay yang kini semakin berani mempromosikan gaya hidup itu secara terbuka di alam siber.
Beliau berkata, kegiatan tidak sihat itu perlu dipantau dan diambil tindakan tegas kerana perbuatan kumpulan terbabit boleh mencemarkan kesucian agama Islam dan dikhuatiri ramai yang lemah pegangan agama mudah terpengaruh.

"Kita mahu kegiatan itu dipantau rapi oleh pihak berkuasa dan tindakan sewajarnya diambil bagi membendung ia daripada berleluasa kerana ia boleh menjejaskan imej agama Islam," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Karnival Antarabangsa HR Marketing dan Jom Cegah Dadah di sini, semalam.

HR Marketing adalah syarikat jualan langsung terbesar milik Bumiputera di utara Semenanjung dan mengeluarkan pelbagai produk pengguna serta kosmetik berasaskan susu kambing.

Jamil Khir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan seorang lelaki yang mengaku berketurunan Melayu dan beragama Islam berusia 32 membuat pendedahan berani melalui blognya bahawa dia seorang gay.

Lelaki terbabit yang memperkenalkan dirinya sebagai Azwan Ismail dan bekerja sebagai jurutera selain penyair dan penulis dalam pengakuannya melalui laman web `Youtube' mendakwa dia rela membuat pengakuan terbuka itu kerana percaya seseorang itu perlu mengenali siapa dirinya yang sebenar dan berhak memberitahunya kepada orang lain.
Dalam video klip pengakuannya sepanjang dua minit 41 saat itu lelaki terbabit juga mendakwa dia mengambil masa yang lama untuk mengenali dirinya sebelum yakin dengan apa yang diamalkan itu serta masa depan kehidupannya menyebabkan ia mendorongnya membuat pengakuan terbuka berkenaan.

Pengakuan lelaki itu turut boleh dilawati melalui pautan laman sesawang ‘ohbulan' yang turut menyebut jurutera itu terpilih sebagai seorang daripada peserta kem-pen Seksualiti Merdeka yang mendapat sokongan pergerakan It's Get Better Project.

Keberanian lelaki itu membuat pengakuan terbuka turut mengundang pelbagai kecaman daripada orang ramai yang turut mendesak pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap perbuatan itu yang melanggar norma manusia dan ajaran Islam.

Sementara itu, Jamil Khir berkata, kerajaan juga sedang memantau kegiatan pihak tertentu yang mempromosikan fahaman pluralisme dalam agama kerana ia boleh menjejaskan akidah seseorang.

ehsan dri http://www.celapakit.net/
berminat nk tgk post2 yg menarik register je... letak referral nama aku cekodokcomot



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ustaz Akhil Hayy tubna Ya Allah

thankz to Deejay Dunia


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Rintihan Hati Hawa ( Cinta Palsu )

Rintihan Hati Hawa ( Cinta Palsu )


“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan. Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi? Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias pribadiku karena itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Tidak kunafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untukmu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa. Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.

Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku. Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita solehah yang lain, dilamar lelaki yang bakal dinobatkan sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tujuan yang satu.Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu `Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati juataan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dimubazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk begitu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari ridha Illahi. Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku.Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu karena dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku karena-Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga. Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, diakrabi oleh lelaki yang bukan muhrimnya. Cukuplah dengan itu hilang harga dirinya di hadapan Allah. Di hadapan Allah. Di hadapan Allah.

“PELIHARALAH DIRI DAN JAGA KESUCIAN”


copyright from Abu Hanifah on Tuesday, 23 November 2010 at 12:51

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ibu Kita dan Kita Sebagai Ibu KHAS UTK WANITA





q Lapangnya masa kita ada kaitan dengan keberkatan hidup kita. Kita adalah di bawah siksa Allah bilamasa ada masa untuk buat benda tak baik tapi takdak masa nak buat yang baik

q Jika kita tak pernah kecukupan duit maksudnya kita disiksa Allah

q *** Setitik air mata ibu jatuh, 10 kebajikan anak hilang so ibu2 jangan jatuh air mata ye and anak jangan bagi ibu jatuh air mata. Menangis kerana anak berjaya dan bukan sedih kerana angkara anak

q Kalau balik tengah malam, buka lampu tengok dan tatap muka ibu, sebab wajah orang tidur akan menampakkan segalanya

q ***Ada 3 mata yang tak dijilat api neraka
Ø Melihat kaabah sehingga menitis air mata
Ø Membaca quran sehingga menitis air mata
Ø Memandang wajah ibu yg sedar tidur / sedar hingga berlinang air mata

q ***3 orang yg kita kena tengok dan selalu pandang dalam hidup, tengok masa tidor!
Ø Anak
Ø Ibu
Ø Suami
Selingan: kata ustaz kalau kita ada perselisih faham dgn suami sampai nak bercerai, tgk laa muka bila dia tidor kalau masih terbit perasan kasih, saying, cinta, rindu atau simpati, janganlah bercerai tapi jika tiada rasa tu semua maksudnya jodoh dah memang takde, boleh proceed pi mahkamah J

q Orang yang selalu menatap and memandang ibunya takkan menangis di hari kematian ibunya… kira tak menangis teruk laa..Bagi siapa yg masih ada ibu, pandang laa selalu

q Adalah menjadi satu dosa jika kita mengguna jari telunjuk untuk menujukkan sesuatu pada ibu

q Kalau ada niat yang baik teruskan laa..Allah akan bersama, jangan takut

q Kalau tak mampu lakukan sesuatu, pasang niat pun mencukupi e.g. tak mampu tolong org, niat nak tolong pun dah memadai

q *** Kalau kita tak mampu letakkan diri kita di tempat yang terbaik, Allah akan letakkan kita di tempat terbaik dengan syarat letakan ibu kita di tempat yang terbaik

q Ada kaedah yang mana kita boleh minta pada Allah, “ungkit” kebaikan yang menimpa dengan tujuan untuk makbulkan doa kita. Kaedah tu dipanggil “wasilah amal”
Ø “Ya Allah semalam aku sudah bersedekah sebanyak RM1, kalau itu satu kebaikan jadikanlah ia penyebab makbulnya doaku ini”
Ø *** Paling banyak buat baik dengan ibu kita, lagi mustajab. Makna dia wasilah amal ni sangat berkesan kalau yg dituntut tadi adalah hal hal yang berkaitan kebaikan yang dibuat kepada ibu kita
Ø Tapi geng kalau sedekah RM1 takkan nak tuntutkan J

q Antara lain yang boleh dituntut adalah apabila kita ditimpa sakit/musibah

q Kalau ditimpa sakit, baca laa Innalillahiwainnaillaihirojjiun,,, then cakap dengan Allah
Ø “Ya Allah, berilah pahala besar untuk sakit yang aku tanggung ini”
Ø “Ya Allah, bagilah aku keampunan dosa atas sakit ku ini”
Even suapkan anak pun kita boleh tuntut, apatah lagi sedekah kepada ibu dan orang yang memerlukkan.

q *** Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang buat ibu yang sudah meninggal maka dikira dia anak derhaka walaupun pada waktu ibunya hidup dia tak pernah menderhaka. Maksudnya jika ibu masih hidup atau telah tiada, selepas setiap solat kita mesti doakannya!

q Doa orang yang masih hidup makbul untuk orang yang hidup dan mati. Jadi doakan ibu kita telah tiada!

q *** Doa orang yang mati makbul untuk orang yang masih hidup
Ø Masa ni ustaz tu bagi contoh sadis sket..sedeh gak laa.. pi ke pusara mak kita cakap..“Mak, esok anak saya nak kawin, kalau mak ada tentu mak bahagia engok cucu mak kawinkan” atau “bapa saya nak kawin esok, kalau bapa ada, pasti bapa akan gembira tengok sayakan..” Ustaz kata luahkan kepada ibu/bapa yang telah tiada kerana mereka mendengar dan mereka boleh mendoakan kita dari sana .

q Bila lalu kubur, perlahankan dan beri salam! Mereka akan doakan kita “berkatilah si A ini” dan jika tak bagi salam, mereka akan kata “celakahlah orang ini” Jadi, jangan lupa bagi salam next time

q Tanda tanda siksa Allah atas muka bumi ni antara lain simpan harta sampai mati tak pernah keluarkan

q Sesiapa yang bersedekah selalu, takkan miskin orang itu selamanya..

q ***Bila nak berbelanja @ shopping always spare duit untuk sedekah kerana dalam duit kita tu ada hak org susah. Jadi bila orang buta datang masa makan, bagi laa duit sebab kita nak cari org susah untuk sedekah dah amat susah masa sekrg and takde masa jadi Allah hantarkan org2 susah ini untuk kita dapatkan pahala!

q *** Jika mak kita sudah meninggal dan semasa hayatnya kita ada peruntukkan wang untuk dia, bila mak kita dah takde teruskan memberi peruntukkan tu sebagai sedekah. Jangan kurangkan peruntukkan!! “Ya Allah, aku sedekahkan bagi pihak ibuku, semoga pahala sedekah ni sampai kepada ibuku”. Itu yang yang buat ibu kita bahagia di sana .

q Kalau kita susah nak bersedekah, bayangkan wajah ibu kita baru kita ringan tangan nak bersedekah

q *** Allah panjangkan usia ibu dan bapa supaya dia sakit dan nyanyuk untuk beri syurga pada anak anaknya. Jagalah mereka dengan baik insyallah, syurga balasanya. Jadi kalau tahu ibu/bapa sakit, berebutlah menjaga ibu/bapa kita. Besar sangat pahalanya.

q Allah kalau boleh taknak kita masuk neraka jadi Allah takkan matikan seseorang dalam keadaan kotor dan berdosa jadi dia bagi kita sakit/malu/miskin untuk membersihkan kita sebelum dia mengambil kita

Selalu Bergaduh Dengan Ibu
q ***Jika ada antara kita yang selalu bergaduh dengan ibu, ada kemungkinan kita diganggu saka
Ø Antara ganguan saka, selalu mimpi bayi/budak. Dukung bayi, susu bayi or selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi/ selalu sakit tulang belakang/ tulang belakang bengkok/ rasa mengantuk selepas asar
Ø Saka dipindahkan melalui Kasih saying/ Harta pusaka, walaupun sebiji pinggan / Amalan / Sentuhan
Ø Symptom dah terkena saka
v Tak boleh tidor lena tapi bila dekat azan subuh, senang lena
v Bila dah peringakat teruk, di usia tua kita, tgh malam selalu lapar
v Susah nak dapat anak, senang gugur
v Ada rasa kelibat orang lalu
v Yang lagi parah, saka bersetubuh dgn kita, mengandung tapi anak hilang dalam kandungan jadi bila nak beintim, bercakap laa sedikit kerana saka menyerupai suami kita dan dia datang dalam keadaan diam
Ø Cara hilangkan saka, Zikir “Laillahaillalah” 700,000 sampai habis, insyallah saka akan cair dan keluar dari badan

q Antara penyakit saka adalah breast cancer, cancer rahim and cancer tulang.

q 3 penyakit yang tiada ubat yang penyakitnya adalah datang dari syaitan adalah cancer, aids and leukemia. Kalau dapat ni pi laa perawatan cara islam jugak.

q Kalau ibu kita sakit cancer dan dia tak mampu berzikir, kita tolong zikirkan

q Kalau ada penyakit was was, bacalah surah al-ikhlas.. “Qulhuwallahuahad…” 1000x sehari

Anak Lari Dari Rumah
q
*** Kalau anak lari dari rumah, gantungkan bajunya dihanger dan anginkan dan hadiahkan surah al-ikhlas setiap hari

q
*** Masa lauangan azan yang pertama, panggilah nama anak kita, insyallah akan sampai panggilan kita kepadanya

Anak Degil
q *** Bila anak dah tidor, duduk di hujung kepala pangil ROH ANAK
Ø Ni seram sket masa nak buat hehehe..mula2 je lepas tu ok..e.g. Wahai roh anakku "nama anak", jadilah kamu roh yang baik, roh yang bertimbang rasa pada ibu dan bapa, roh yang taat pada Allah, roh yang sayang sesama manusia
Nasha dah try buat kat anak and Kak Has pun dah try ngan anak dia, setakat ni alhamdullilah menjadi J
You can ask anything! Nak anak senang bangun ke sekolah.. just try and see.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Please forgive me




Ya Allah , please forgive me for the wrong Ive done
Ya Allah give me another chance to prove that pass
Please guide me and protect me along the straight path
And I know that I can make I'll be in heaven with You
ar-Ra'd 28'


Dear, dont's you dare cry
Cuz girl you know me all fall short sometimes
Dust yourself off, stand tall, don't let its go down

Open your eyes to Allah you'll see the beauty of
All the things that are going your way
Hold your head up high, it'll be okay

Allah is merciful the most forgiving
Pray five times a day, and never stop giving
You gotta keep on Quran, keep Iman strong
And one day, insh'Allah, you'll be among the stars
For now you better pray :D my girl ..thankz dear..


thankz for gimme an idea hollavate...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Usah ungkit kebaikan dibuat



Tak kala begini...tiba2 aku dpt email ni ....jom kita share bersama2....


Kalau itu yang kita teringat, kita akan sentiasa banyak mengungkit dan mungkin nanti akan ada banyak halangan dalam berhubung sesama manusia.

Dalam pertemuan kali ini, mari kita mendengar pesanan dan nasihat Luqman al-Hakim kepada anaknya.

Pesannya: "Wahai anakku, hendaklah kamu ingat kebaikan orang dan lupa kejahatan orang. Dan hendaklah kamu lupa kebaikan kamu terhadap orang dan ingatlah kejahatan yang kamu lakukan kepada orang."

Mari kita perhalusi pesanan Luqman di atas.

1. Mengingati segala kebaikan yang dilakukan orang lain kepada kita. Apabila kita ingat kebaikan orang, kita akan berasa kekurangan kebaikan yang kita lakukan kepada orang lain dan kita akan berusaha melakukan kebaikan.

2. Mengingati segala kejahatan yang kita lakukan. Ini supaya kita tidak mengulangi kesalahan dan kesilapan kita terhadap orang lain.

3. Lupakan kebaikan yang pernah kita lakukan. Apa-apa kebaikan yang pernah kita lakukan hendaklah kita lupakan, kerana Allah saja yang dapat menilai apa yang kita buat.


Ditakuti nanti, apabila kita sentiasa ingat kebaikan yang kita lakukan, menyebabkan syaitan akan memaut hati kita dan membisikkan supaya mengungkit kebaikan yang pernah dilakukan.

Orang yang mengungkit kebaikan yang dilakukan menyebabkan amalan berkenaan menjadi sia-sia dan tidak bernilai di sisi Allah.

Sabda Rasulullah s.a.w bermaksud: "Orang yang mengungkit kebaikannya sama seperti daun kering yang dijilat api."

Betapa ruginya amalan perbuatan terbabit. Habis begitu sahaja hanya dengan sekali ungkitan.

4. Lupakan kejahatan yang pernah dilakukan orang terhadap kita. Sebagai manusia, memanglah susah untuk kita melupakan kejahatan yang pernah dilakukan orang terhadap kita.

Bagaimanapun, agama kita menuntut supaya melupakan kejahatan mereka. Kita perlu melawan supaya kita boleh lupakan kejahatan orang lain.

Apabila kita melupakan kejahatan dan kesalahan orang lain, kita dapat membantu dan menolong mereka dengan melakukan kebaikan.

Sabda Rasulullah s.a.w bermaksud: "Orang yang baik ialah orang yang berbuat baik kepada orang membuat baik kepadanya dan membuat baik kepada orang yang membuat jahat terhadapnya."

Lupakan kejahatan orang terhadap kita. Tiada guna mengingati kejahatan dan kesalahan orang kerana ia boleh merosakkan akal serta kebahagiaan hidup kita, malah menjadikan hidup kita tidak ceria.

Marilah kita sama-sama mengikhlaskan diri dalam segala tindakan tanpa mengingati dan mengungkit kebaikan yang dilakukan supaya mendapat keredaan Allah serta kebahagiaan dunia mahupun akhirat.
Justify Full


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

LHDN ~~ wakakkaa


GOTCHA !!!

This truly is a real classic
Envelope sent by LHDN (Inland Revenue Board), a
True story...

A taxpayer called up the LHDN (Inland Revenue Board) in Terengganu, and asked for Form B. The LHDN clerk who answered the call asked for the address to send the form to. The conversation goes:


LHDN CLERK : Boleh bagi alamat encik? (Can you give me your
address?)


TAXPAYER : Ok, hantar ke Ranhill Worley. (Send to Ranhill Worley)


LHDN CLERK : Apa Ranhill? ...... eja macam mana? (err.... How to spell
Ranhill?)


TAXPAYER : R.. for Rumah... A for Ayam (Chicken).. N for Nangka
(Jackfruit)... H for Holland (country) ... I for itik
(Duck)... L for lain- lain(Others).... '


LHDN CLERK : Ok.. nanti kami hantar ke alamat itu (OK, we will send to
that address..)


After waiting for a week, the form arrived - have a look at the address on the envelope!!!

Malaysia Boleh!!!












  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kenapa aku

sejak menjak ni pelbagai yg terjadi pada diri aku....arghhh ....every week ada sahaja kejutan..

minggu pertama syed accident
minggu kedua kak tiny meninggal ngan anak2nya
minggu ketiga satu bala yg berat dibahu aku skrg

Ya Allah jika ini benar2 dukaan mu paling besar aku hadapi...paling berat aku pikul Ya Allah...kau tunjukkanlah jalan yg sebaik mungkin pada ku Ya Allah

aku ketawa
aku senyum
tp di luaran....tp hakikatnya aku merintih ya Allah...hanya Kau yg tahu isi hati ku ini Ya Allah..

kenapa aku ?

hamba mu ni kerdil ya Allah...kerdil sgt..
jiwa aku skrg kosong....hari ni awal pagi ni keputusan harus dibuat...

sehingga kini aku masih boleh melelapkan mata ku...

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kete iman accident




aku malas nk type apa2 update kat blog aku buat masa ini...sb mmg tak ada mood huhuhu....

yg aku harap skrg ni doa dari semua...n terima kasih rakan2 baru yg aku kenal iaitu dari kawan2 iman ( syed shariman ) sendiri

ok ni ada pic kete yg accident yg aku br dapat dr bob....


apa2pun aku harap semua dapat berdoa utk babe aku sorang ni...aku dgr ramai rumus ckp besar sgt ke budak ni...bagus sgt ke....bg sapa yg tak kenal n tidak dpt merasai apa2pun ...cukuplah simpati sbg umat islam .... kami tak perlu ayat2 laser...

di saat kita gelak n ketawa ada yg merintih....ya iman bukan bf aku... bkn tunang aku ke apa ke...tp aku sendiri susah nk rapat giler ngan seseorang mahupun dia laki atau perempuan...tp iman menidakkan kenyataan aku.....

babe cepat ar sedar babe..aku tahu kau kuat...kami kawan2 kau kat mana2 pun ...terutama di frenzyfm...gomofm...facebook pray for u iman...






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Setan Ku ... Syed Shariman... i miss u babe


aku rindu kat dia

ya aku rindu sgt2 .... semalam dua kali aku lihat dia..sekali lagi masa subuh...now aku tunggu 3 hari utk dia sedar ... Ya Allah aku benar2 pilu semasa aku dpt berita ni ....

semalam masa tgh chat..gaban bagi tahu aku...pas2 budak office dia....aku mcm tergamam...mcm tak percaya...aku tanya berulang2 kali...jangan main2 aku tak suka...sb aku tahu setan tu mcm2 dia akan buat utk buli aku balik....

arghhh!! kul 2 aku dh serabut...semua benda aku tolak tepi...aku tepon kubi x berangkat...aku dh tak tahu nk buat apa...aku call dakmuo ... lama2 aku dh tahu tak tahu nk buat apa...baru je semalam aku skype ngan dia ... kali ni peel dia mmg pelik... dia cakap aku nk main uno ngan kau sampai subuh ... aku cakap KAU GILA AKU KEJE AR...dia kata dia dh tidur spjg perjalanan pergi ke MERSING...jadi dia x ngantuk.... aku bantai gelak je

tapi aku tak blh main ...bingai yer FB aku ni....last2 dia main ngan Bebeq....dia ckp kali ni babe kalau u cerita kat bebeq u sms kat bebeq card i apa...i tak nak bagi u view tv i lagi....wakakakkaka..aku gelak besar

ya hari sblm tu aku dh buli mamat ni...aku view dia....aku bagi sms kat bebeq...akibatnya dia kalah berturut2 ....wakakakakakaka....aku igt lagi pagi tu ..tak pernah2 kau nak nyanyi kau nyanyi wakakkaka....tp last2 aku tertidu....kau marah aku...kau ckp kau blh trtido masa berckp...dan kau pun gelak masa aku ckp kubi masa dj pun blh tido tau...kau ckp mmg korang 2 kali 5... ....

kau igt lagi tak mula2 kita chat...kau igt aku ni lelaki cissssss!!!!!! nick aku tak ada berupa mcm rupa perempuan....

aku rasa kau pun tahu kan setan.... start hari tu .. kita jadi kawan baik....abg aku sejak menjak ni bz sgt...aku akan cuba memahami...cuma aku harap agar dia beri masa sikit kat aku.....

setan kau selalu ckp kat aku ...babe kau ok tak hari ni? babe kau sihat ke ? babe babe babe babe...sampai sekarang setan ... aku terngiang2 suara kau.. masih panas lagi suara kau kat telinga aku..... kau selalu ckp ...kau ni kan kodok..nampak ajer brutal nampak ajer rock...tapi hati TISSUE....  dan aku pun tk tahu kenapa aku nangis sb kau....tp aku tahu aku mmg terasa sgt ....sb aku takut...takut benda sama yg berlaku.....dan sekarang setan.... AKU NANGIS LAGI KERANA KAU SYED SHARIMAN....

ayat2 kau

" babe aku dah dpt hp ..boss aku bg... nt aku o/staition blh aku sms kau....tak yah aku tunggu nk masuk tenet....tapi babe aku tak ada simcard....macm mana aku nk call" kau suka buat aku ketawakan bingaii!!!!!!!!!!!!!! kau kena bangun babe kau kena kuat...kau selalu baca blog aku ...kau kena bangun....kau kena buktikan kau kuat babe ...

" babe, aku dh beli simcard ..aku nk bagi tau kau ni no aku...kau org pertama tahu " mcm biasa aku gelak .... "tapi babe org maxis tahu dulukan..... "zassssssssssssss


babe kau igt tak apa yg kau cakap ngan aku malam sblm tu

aku tepon kau sb aku kena bebel salah faham ngan dia :D...aku tanya apa yg kau tahu...kau tak bersalah..sebab aku pun tak terang semua kat kau....kau dtg sebab aku bawa....masa tu aku kasihan abg sebab dia mencari dj dj ... dan skrg kau faham....kita warwarkan sama2.... kau cakap ok apa ada dua...at least kalau sana semak boleh masuk sini... kadang2 kalo sana ramai yg concer susah nk dpt perhatian...ramai kawan kan best....paling best kutuk sini..sana tak tahu...tp kalau sana tahu tu yg best...boleh lawan2 ckp .... think positive babe ..think positif......sb ada radio .... biar ramai ...

aku tahu babe aku tahu...ramai yg coment kat aku...waaa kalau dua2 dj ni brgabung.... boleh kalahkan sifu & ice....wakakakaaa...aku sokong kau sekali....sifu ckp zainal ckp... :D kita sokong semua rakan2nya radio...ya THINK POSITIF tQ sifu.....

tapi skrg babe....sapa nk naikkan semangat aku babe...aku lemah tanpa kata semangat dari kau..

satu lagi aku suka gaduh ngan kau pasal alyahya pasal al-ayderus kau....kau ar tak nak ambil tahu susur galur kau wakakaka...tp apa yg ckp babe masuk akal babe...

kau igt tak kau cerita pasal makwe kau dulu.....aku harap semua budak yg aku kenalkan kau tu menjadi wakakakkaaka....kau marah kau igt aku ni buaya...babe sedar ar babe..bacalah entry aku ni....aku tahu kau akan jadi hebat dlm menDJ ...kau bagus babe...bagus giler

kata2 kau lagi babe...

" babe aku dah dpt hp ..boss aku bg... nt aku o/staition blh aku sms kau....tak yah aku tunggu nk masuk tenet....tapi babe aku tak ada simcard....macm mana aku nk call"
" babe ko sewel ar babe ... "
" babe kau selamba nak mampussssss "
" babe aku suka lagu hindustan aku belajar urdu wakakaka... aku nyanyikan kau lagu bholi si surat.. "

babe kau tak tahu...aku pasang lagu kau spjg perjalanan aku ke jb...

kata2 akhir kau

" babe, kalau aku tak ada kau jgn nangis tau..aku tak nak kau nangis....aku syg kau babe..."
pastu kau nyanyi kat aku

SYED SHARIMAN SETANNNNNNN KAU BANGUNLAH .... KAU JGN NGAKU KALAH ...KUAT AR SEMANGAT KAU...

KAU TAHU KAN KAU WARIS TERAKHIR...KAU NK HILANG KE WARIS KAU TU..

BANGUNLAH BABE...AKU RINDU GILER KAT KAU...

alfatihah kat kau babe...ramai syg kau ni...kawan kita kat frenzy kat gomo kt fb semua rindu kat kau...bangun ye babe....

last update : doctor tengok dia utk 3 hari....OT dah berjaya...harap dia akan lawan ...








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Entry Aku :D

macam2 benda berlaku
aku tak faham n aku tersepit

elok2 kita nk maju...elok2 kita nk bersama...knp nak spoil

tahukah anda..dlm satu orginasasi perlu ada team work..jika sendiri mau sikap ni aku punya ni kau punya...aku ada team aku dia ada team dia...mcm mana nk maju....nak sgt berahsia sb apa...sebab nk cover tak nak pecah.....mcm masing2 tak boleh check ip masing2..

salah ke ngaku salah...salah ke ngaku kekurangan sendiri....aku sendiri ngaku aku panas baran..tp aku akan tenangkan diri..cara ak..mood aku spoil..nt aku ok..aku dtg balik... n aku akan pergi sendiri ke arah sapa2 yg terkena tempias....

spt kat tempat aku lepak :D evrybody know each other..masing2 tahu duty masing2....setiap org ada boss masing2 n their bosses will inform budak2 bawah2an dia..kenalah igt kalau x ada yg menyokong tak kemana arah hidup kita....apa2 pun kena telus...

babe aku tgk ramai yg mcm masuk tmpt kita...ramai mcm dengki...elooo sapa yg bawa...tempat kamu tu dulu mcm xxxxxxxxxxxx je...tp well sb kena semangat kawan kita help each other..syarat aku mudah ...kena lien....kalau tak lien susah bagi aku sendiri nak bertatih & berjalan & berlari.....

satu lagi seperti yg aku warwarkan pada semua
in chating
u can be anything u want
kau nk tipu sapa2 suka hati kau

tapi DONT DONT EVER
01. AMBIL DUIT ORG SECARA TERUS ATAU TAK TERUS
02. JANGAN JAHANAMKAN RUMAH TANGGA ORG
03. JANGAN ROGOL ANAK ORG

mcm aku sendiri aku tak nak jumpa org..( aku ikut abg hihi) ..tp aku pegang janji...tu bezanya....jika tak mampu berjanji atau ada kecemasan cepat2 bagi tahu...bkn mendiamkan diri & meminta org tu cari kita...mana sifat persahabatan...ok fine benda dh terjadi...bagi ar bukti kalau betul di pihak benar...tpi kalau tak ada minta maaf....


budak2 lain semua tahu tempat ni sebab apa..sebab DIA...dia terlalu baik..aku amat senang dgn Dia..mmg dia tak banyak ckp...sb dia simpan tp aku tahu...bkn aku tak kenal dia...aku kenal...dulu mmg aku tak ambil pusing sb well aku tak ada apa2 perlu aku libatkan diri...tapi sekarang ya...kenapa ...utk sekian kali..setelah berapa kali aku pujuk..akhirnya DIA menghasilkan product dia sendiri..tapi still dia nak bersama2 kawan2 dia...

tadi dia minta aku sabar...mmg aku boleh bersabar...aku boleh terima kembali..tp syarat aku simple...kena lien tu sahaja...no hiding cost...

bayangkan we are in same boat...x kenal each other...macam mana nak minta tolong kalo bot tu nk karam...spt juga kalau kita menDj ada org baru masuk...we ask...dr mana..dia ckp dari A B OR C..so ada ramai tak dlm group tu...jadi takkan DJ nk buat sorang2 ...mesti dia minta help dr org lain...tu caranya...abis tu kalau kita tak kenal ..mustahil u enter to internet w.out ym or skype...com'n budak2 pun tahu...

igt aku tak sayang apa yg aku buat...semua yg aku buat semua aku sayang n care...nampak ajer aku kasar...tp in heart im really caring...

pada kawan ku wanita ...aku sayang kau tau..dulu masa aku jatuh hampir2 jatuh sb tekanan ngan persabahatan aku dgn DIA...kau ada disini aku....bkn aku marah kau lama2..aku tahu kesilapan sekali akan mmbuat kita berhati2 so hati2 lah...setiap persahabatan ada naik & turun ..kita masih boleh bersahabat... setiap apa yg kau katakan aku simpan ...aku tak pernah cerita kat org lain....coz i knew tak kemana internet ni kan ...

utk kawan ku sorang lagi...tak mengapa...mungkin dia ada masalah dia sendiri...persahabatan yg lama korang berdua takkan nk jahanam dlm sekelip mata....maaf n memaafkan tu boleh kan...kita nak sama2 maju...kita kena teguh kawan.....

apa2pun masih belum terlambat...benda dah lepas tak boleh buat apa...cuma yg aku mohon musyarakahlah....& TOLONG TULUS ....

aku cintakan abg aku sgt2...aku tak nak dia kecewa....sb ni hasil dia n hasil semua juga...aku menangis masa aku type ni...mmg its truth..persahabatan membutuhkan air mata, ketawa & pelukan...JOM KITA PELUK EACH OTHER....

skype aku masih ON & YM aku pun ON buzz ajerlah :D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Budak2 Frenzy FM & FB mereka


Kelakar mmg kelakar.. kerana apa hihihiihi hari tu aku ajak budak2 ni main poker...so kami main poker... suffer8zine dari yg tak minat main ..now dah minat main poker kat FB.... lama kat CB frenzy kami...jadi slow :D .... bila sebuk main tiba2 CB dah laju tak tahu apa cerita....


NOWDAYS.... aku ajak semua main Baking Life wakakkaka....mula bojan..far...cha cha now cuba teka... akim masuk ... bojan sengal pun masuk..rain pun masuk...cintamiya.....ramai lagi ar :D nama2 depa ada kat bawah....


yang bawah ni cafe aku ..warna merah & pink....huhuhuhu.....




yang kat tepi ni wakakakaka cafe cha cha pergh budak ni bertuah betul ...cepat naik rank huhuhuu.....

cafe ni aku upload sebab sebab ... akim jadi cleaner...korang boleh tengok kat FB aku.... akhirnya dia doa nk jd cleaner kat budak2 blog ekspresi ...dia jadi gak....tp now dh naik pangkat jadi pelayan ( tu pun nasib baik ecah cian bg dia gaji lebih ) wakakakkakaa




FRENZY FM MEST GEMPAK PUNYA>>>> best tau geng2 ngan budak2 ni ..so korang kalau rasa nk menyengal atau nak happy jom masuk :D kat http://www.frenzyfm.my/home.php


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

IM STUCK WIF MY OWN DRAMA ??? DUNNO



suddenly I'm felt very sad n empty botol...WHY WHY ??? dunno ....hmm its seems smthing its no right...haaaa!! im really hate when dis kinda thing happen to me...its suddenly becoming blur N now its 1.54am...im just standing stone in front of my lappy..

tomorrow monday....goshhh its a beginning week again... am i lost a track....dunno... sitting on chair...n still searching wat will happen next day...next week..next year.....in a sad mood, it may feel like it will last forever, but usually feelings of sadness don't last very long — a few hours or maybe a day or two. I HOPE SO !!

When Is It Natural to Feel Sad?

Feeling sad every once in a while is natural. Maybe you didn't get something you really wanted. Maybe you miss somebody. Maybe somebody you really like doesn't want to be friends, and you don't feel so great about yourself. Maybe an illness or condition gets in the way of doing some things you want to do or makes you different from your friends. There are lots of reasons that people feel sadness.

Goshhh !! MAYBE .... I HOPE ITS NOT LONG LASTING !!!


weird ryte... arghhhh getting bored...

bangun2 ar sasa
wakeup babe
there are still a lot thing to xplore
remember u just hidup for 1/4
there its a long journey to catch up

but WHAT !! WHATTTTTTTTTTT !!!!!!!!!

dunno......

ADA SAPA2 TAK KAT LUAR TU BOLEH BAGI TAHU AKU APA YG AKU NK ACHIEVE LAGI DLM HIDUP NI...ARGHHHHHH BOSAN

hidup aku...now...bangun...work....chating...dj.. adakah aku regret sb aku berenti keje NOPE im NOT...i hope soo... am I lost my friends mybe kot....but if i need them...they will be there for me ryte...im knew dat's ....

abt my relationship .... another chapter I'm still blur wif d attitude..wif d style..im knew he change a lot for me...but 'ither sincere or not ..dunno....smtimes giving a lot its will break u out...but w/out giving u might down also...

abt my family..another ding dong ere n there...or maybe i'll think to consider having a my own family wakakakaka... funny ryte..but not now yet....soon maybe...n again im stuck ere...

the truth its AKU TAK TAHU APA AKU NAK DLM HIDUP NI....

apa yg aku nk kejar dlm hidup ni... duit rumah kete laki baju shopping TAK TAHU..... which eplilog yg aku nk masuk..

DAMED!! im stuck stuck .... people say.... semua kita adalah pelakon & this muka bumi adalah pentas... SO IM STUCK WIF MY OWN DRAMA ??

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

payudara memanjang usia lelaki?


jangan tipu....semua org pernah hisap payu darakan...tu masa kita kecik2....TAPI tahukah anda dengan memandang payudara terutama pada lelaki2 boleh memanjangkan usia ANDA wakakaka tak lama cuma 10 minit sahaja .... hihihihi




TAPI INGAT PANDANG BUKAN RAMAS ATAU HISAP OCCAY



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kisah Aku Kisah Benar..


aku tahu kau org bila baca ni ...terdetik bila betul kau kodok ? BETUL aku tak tipu... NI pengakuan ikhlas aku ... masa aku dgn si DIA... dan aku tahu kau orang tahu siapa dia... Aku sbnrnya dh tak tahan...selama ni aku simpan rahsia..ku .aku yg makan hati....tapi dia diam membisu....aku kini berserah pada di DIA ... kisah aku macam ni

Malam tu aku terpaksa bukak juga.aku dipaksa dlm rela..pastu terpaksa terpaksa gosok-gosok belek-belek yg mane patut, aku dipush push the right button, pastu cucuk terus main... Takde maknenye dah nak kiss kiss dulu...sungguh aku rela dlm tak rela...Aku tahu kami sama-sama tak tahan dah pasal lame sangat dah aku tunggu. Dekat setengah tahun jugak laaa kumpul duit…

First main aku tengok terkial-kial gak laa carik tempat mane yg harus tekan. Dalam setengah jam camtuh ok dah. Aku hairan aik mcm dh familiar ajer abg ni.... First time main dekat 3 jam aku balun sampai panas giler. Hehehehe :-) >


Itu laa pengalaman malam pertama aku main PS2 abg aku mase baru beli 5 tahun sudah…


wakakakakakkaak satu lagi kisah :-)



Sepasang pengantin baru mengalami gangguan kesihatan. Setelah diperiksa dengan teliti, doktor memberitahu perkara itu disebabkan oleh hubungan seks yang terlalu kerap.

“Untuk sementara waktu ini, anda berdua dinasihatkan supaya menghadkan kegiatan seks. Sebaiknya dua kali saja seminggu sahaja. Untuk memudahkan mengingat, saya sarankan untuk melakukan hubungan ini hanya pada hari yang bermula dengan huruf S, iaitu Selasa dan Sabtu,” saran doktor.

Akan tetapi pada malam ketiga berpuasa dari membuat hubungan itu, si suami tidak dapat lagi menahan nafsunya lalu mencumbui isterinya yang sedang tidur sehingga isterinya terjaga.

“Hari ini hari apa bang?” tanya si isteri.

“Sumaat”


:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Abu (nama samaran) bagitau tunang dier Siti (juga nama samaran) teringin nak jumpa nenek Siti. Satu hari, Siti berkesempatan memperkenalkan Sam kepada neneknya. Sambil duduk menunggu, Abu mengunyah kacang hazelnut sampai abis semangkuk. Nenek Siti keluar lalu Abu bersalam dengan sopan santunnya sambil berkata, “Maaflah nek, abis semangkuk hazelnut tu saya makan tadi.”

Dengan selamba ala salesman budak-budak pakai tie jual calculator, nenek Siti berkata,

“Takpe, Siti memang suka sangat bawakan nenek coklat kacang hazelnut ni. Gigi nenek takde dah, jadi nenek isap je la coklatnya. Kacangnya nenek tinggalkan kat mangkuk tu.”

:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS