Thankz kerna sudi follow blog sy...n insyallah sy akan follow blog u all..apa2pun yg baik dari Allah SWT n yg buruk dr sy sendiri...dan sy mmg suka melepak2 n membaca entry2 kamu semua... peace anarchy
Powered by Blogger.
RSS

ada ke org nk borak

chat

Ak & Cinta

Cinta mungkin tidak akan berlangsung selamanya, tapi ia akan bertahan. Bertahan begitu lama dan kuat, hingga kita tahu bahwa dia mengkhianati cinta kita.
Banyak kepedihan yang tersimpan dalam kisah kisah cinta sejati.

Cinta menimbulkan kepedihan.
Cinta menyembuhkan kepedihan.
Dan, cinta itu adalah kepedihan.
Di mana ada cinta, maka kepedihan tak pernah jauh darinya.

Cinta akan memenuhi hati kita,
menghancurkan hati kita, dan
menyembuhkan hati kita yang terluka



Kisah cinta tidak ada akhir yang membahagiakan, sebab cepat atau lambat cinta itu tetap abadi hingga salah satu pihak akan berpulang lebih dulu, meninggalkan orang lainnya dalam kepedihan dan dukacita.
Cinta itu buta dan cinta dapat membukakan mata.
Cinta tak pernah merupakan akhir, namun selalu ada kelanjutannya, atau harapan bagi yang menjalaninya.




Setiap kisah cinta tak akan pernah berakhir bahagia, cepat atau lambat.
Kalau kau memusatkan perhatian untuk memberikan cinta, tugasmu akan terasa lebih kecil namun hasilnya besar. Kalau kau memusatkan perhatian untuk mendapatkan cinta, tugasmu akan terasa lebih besar namun hasilnya kecil.

Kita akan tetap saling mencintai apabila kita dapat menerima setiap perubahan.
Hal yang tersedih adalah apabila orang yang mendatangi kita pergi berjalan menjauh, dan perasaan kita bertambah sedih seiring banyaknya langkah kaki saat ia meninggalkan kita.


Mengingat cinta dimasa lalu hanya menambah kita menderita kepedihan hati, dan akan berhenti hingga kita berhenti mengingat masa lalu menjadikannya pengalaman berharga, dan menemukan cinta sejati.


ps : ramai pula yg ckp ko frust ke...aduihai bukanlah..kata2 ni ak nk beri pada adik2 ku ..yg lately ni ramai yg tgh jatuh..


nasihat akak kepada adik


" kamu semua masih belajar...so enjoy ur life...enjoy zaman kolej...enjoy semua...buat apa nk fikir hal2 cinta...tak dinafikan hal cinta mmbuat kita rasa semangat ...tp trust me....jgn sempitkan otak ngan cinta.... sempitkan dia dgn enjoy masa muda...jadikan diri anda RATU di kolej...bukan ratu dr segi zahir....tp dr segi Otak juga... sekali anda jatuh bkn jatuh selamanya...persetankan mereka....n jadikan mereka satu batu loncatan utk achieve apa yg anda nak..dlm masa sama ... ckp pada diri anda...mereka akan menyesal kalau quit...sb mrk takkan jumpa wanita spt kamu adik2 ku...mmg ckp mmg mudah...akak pun ada masalah..semua org ada masalah...insyallah kamu akan jumpa org yg suitable dgn kamu....akak doakan utk kamu semua..n same time doakan utk akak ye ".. amin



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

$weEt DeviL said...

aminnnn..
thanz akak..
huhu..
kata2 mu kt ym td tlh mmbuatkn jiwa ku kmbali spt biasa..
walau x setenang masa silam, namun masih mampu berkata-kata..
dan ak sndiri berharap agar ak dpt menemukan penggantinya walau begitu sukar utk menjauhkn masa silam dr hatiku ini..

ms.blurr said...

caya lah akak..
nk copy kate2 tu pastu paste dlm blog leh??hahaa

. said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Far AcRoss HavOc said...

papa ni buat lawak plak..
hahaha...
mama cekodok..
love u so much..
i wanna become like yours..
strong...
=)

cekodok comot said...

wakakkaka x sempat baca coment kat sini :D

sweet : ya baby muachh

miss blur : sila sila syg

abg : suka suki samakan ngan kurap sekeh kang

far : sayam...papa kamu tu mmg mcm tu...org ckp A dia ckp B...kalau nk suruh dia serius FAR ke ugut cabut bulu kambing dia baru dia ckp serius...im not strong alco ma..smtimes nangis pun ada